Ja som a Russia!!

El dia 6, a les 12h, ja erem tots a l'Aeroport. Estavem ben preparats i abrigats pel viatge que ens esperava. Vam dir adeu als pares amb una forta abracada (el nostre teclat no te alguns signes, com per exemple la ce trencada), i vam comencar a fer tot el proces de facturacio de les maletes, control policial i finalment embarcament. El vol va ser molt tranquil i al cap d'una hora i quart ja haviem aterrat a Zurich.
A l'Aeroport de Zurich vam haver-hi d'estar unes 4 hores fent escala. Vam aprofitar l'estona donant voltes per les botigues, alguns van comprar i d'altres nomes van mirar. Ens vam dividir amb grups: Secundaria i Primaria.
A les 18h ens vam trobar tots per anar a berenar-sopar al Burger King. Un cop vam haver embarcat a l'avio, vam volar fins a Moscou. A l'avio tambe ens van donar sopar.
Quan vam arribar, tots teniem moltes ganes de sortir, pero en el moment de sortir, va comencar a fer un fred siberic! Estava tot nevat. Despres vam anar amb autocar fins a la residencia, on vam fer una dormida molt esperada.

Ens hem despertat molt tard, ben be a les 12h perque vam arribar a les tantes de la nit. Ens hem dutxat i hem anat directament a dinar. Nomes de veure el plat que ens han posat, alguns ens hem quedat molt parats: ens han fet sopa de remolatxa, que semblava suc de maduixa. De segon, una mena de croqueta gegant acompanyada d'una mica d'amanida.

Despres, hem fet el canvi de diners per poder comprar algun record. Hem agafat l'autocar per dirigir-nos cap al Kremlin. Ens ha acompanyat la Natalia, una noia russa que ha estudiat catala, i que durant aquests dies sera la nostra guia. Hem entrat a dins del Kremlin, i hem anat caminant cap a la placa de les Catedrals, on hi ha 3 catedrals. Despres que la Natalia ens ha fet una explicacio, hem entrat a la Catedral de l'Assumpcio. Alla dins, ens ha ensenyat ben be la majoria de coses, excepte les dues parets laterals. Hem sortit, i hem anat cap a una altra catedral, la dels Arcangels, on hi ha alguns tsars enterrats, com Ivan el Terrible.
Despres hem anat caminant cap al museu de l'Armeria. I tot anant-hi, ens hem trobat un cano gegant, i probablement la campana mes gran del mon.
Un cop hem arribat al museu, la Natalia ens ha donat uns auriculars per sentir-la en tot moment. Hem comencat pel 3r pis, on hi havia moltes coses de vestir i els carruatges d'alguns tsars. Despres, hem baixat al 2n pis, on hi havia una sala amb moltes icones i plats. I hem continuat fins una altra sala, plena d'armes de l'epoca dels tsars. Finalment, la Natalia ens ha volgut fer una sorpresa ensenyant-nos una mena de Kinder Sorpresa, pero de l'epoca antiga (imagineu-vos-ho com un ou de vidre i una petita sorpresa a dins). Hem baixat fins al 1r pis, on hi havia una botiga i el guarda-robes on haviem deixat les jaquetes. Alguns han anat a comprar per primera vegada, a la botiga del museu.

Despres hem tornat cap a la residencia per sopar. Un cop hem acabat, hem anat a fer un assaig a la Catedral, que ha durat una hora bona. I en acabar, ens hem dirigit a escriure-us des de Russia.

Arnau Buch i Pau Rubinart.

Joana Pifarré ha dit…
Aprofiteu a tope aquest viatge, empapeu-vos de tot el que os ensenyen, és una experiència única!!!!Feu moltes fotos, poseu-vos molta roba!!
Els papes os estem esperant i seguim al segon el tuiter del Germà Sergi,voldrem sentir totes les vostres històries!!!
Fins dilluns, petons per tots
José Antonio i Joana
Això és genial! Quins detalls! Gairebé hem pogut sentir l'olor d'aquesta sopa i el gust d'aquesta mena de croqueta gegant!
Ja sabem que deveu tenir moltes coses interessants per fer, però us agraïm aquests comentaris tan generosos. Si mai sou pares, entendreu com n'és d'important per a nosaltres poder-vos seguir, encara que sigui a distància...
Gràcies i passeu-vos-ho bé!
Salvador i Montserrat
Anònim ha dit…
Hola nois, estem contents de tenir notícies ben fresques del vostre viatge. Aprofiteu-lo al màxim. Una forta i calorosa abraçada.

Clara Torrents
Hola a tots!
Us tinc molt present i desitjo que ho passeu molt bé. Imagino que poder veure Moscou i cantar a la Catedral serà una experiència única.
Una abraçada,
Pilar
Juli i Olga ha dit…
Hola nois,

Quines ganes que teníem de rebre notícies vostres!
Estar a Moscú, encara que faci moooolt fred, visitar el Kremlim,... és tot un privilegi a l'abast de pocs "mortals".
Aprofiteu totes les explicacions de la Natalia, de ben segur que us seran de gran utilitat.
I tapeu-vos molt!!!!
Una abraçada ben forta!
Olga i Juli
Joan Nieto (pare) ha dit…
Estem molt contents de les vostres explicacions, esperem amb impaciència saber que fareu demà.
Bona nit Escolans,
famìlia Nieto&Puig
Unknown ha dit…
Molt be, i ja heu tastat l'"ensaladilla" Rusa, i el bistec Rus!!
MARCOS NAVAS ha dit…
Hola Nois! Des de Reus us dono molts records! No sabeu l'enveja que em doneu al visitar totes les coses dels tsars, com els seus carruatges, amb el que a mi m'agraden aquestes coses de la reialesa.
Això de l'ou és molt típic a Rússia. Pel que sé, al Tsar Nicolau II (l´'últim Tsar) li regalaven un cada any.

Ens veiem el dilluns! Passeu-vos-ho molt i molt bé!!!

MARCOS
Unknown ha dit…
Ens agrada molt que ens envieu informació del vostre viatge, així, amb la imaginació i la il·lusió, des de casa, ens imaginem una mica a prop vostre.
Estigueu ben atents, veiem Moscou a través vostre!
Porteu-vos molt bé i disfruteu molt!

Família Pratsobreroca Andreu
Unknown ha dit…
Estigueu ben atents, veiem Moscou a través vostre!
Porteu-vos molt bé i disfruteu molt!

Família Pratsobreroca Andreu
Jordi ha dit…
DOBRA DIN nois!
ens acabem de llevar i ha estat tota una sorpresa rebre tant bones noticies vostres. Es fantàstic tot el que esteu vivint, gaudi-ne molt i porteu-vos d'alló´+ b. Doneu records als profes i al Francesc, segur que os cuiden molt i no deixeu d'enviar noticies, som tots uns fans vostres.... Eh feu fotos de tot arreu i canteu molt, diumenge intentarem d'escoltar-vos per una emisora de ràdio Russa si es possible. DASVIDÀNIA i поцелуи
Pere Jaume i Montse
Joan-Carles Elvira ha dit…
Bon dia, benvolguts escolans, sóc el P. Prior i m'agrada molt aquest sistema de comunicació en directe amb vosaltres. Us confesso que amb aquest comentari m'estreno com a blogger...
Em fa il·lusió que tingueu aquesta experiència única de poder conèixer aquest gran país d'Europa que ha tingut i té encara una gran importància històrica. Sou uns privilegiats! Desitjo que el concert vagi molt bé i que l'estada a Rússia us deixi un record inesborrable.
Molts records als escolans, professors i monjos.
Joan-Carles
Anònim ha dit…
Això d´estar informats del que esteu vivin es una maravella.Es
com si estiguen miran una serie
amb la que vosaltres sou els protagonistes i sempre estem pendents de que passarà al seguent
capítol.
Gaudiu molt !!!!

Rafa i Roser.
JOAN I ROSA ha dit…
Gràcies per les vostres notícies!! Quasi sembla que també hi siguem nosaltres a Moscú!! Feu moltes fotografies perquè aquest viatge és una experiència única! Abrigueu-vos força!!
Una forta abraçada a tots!!
Família Folqué
Unknown ha dit…
Sabíeu que en Bernat Vivancos és molt i molt fredolic.?
Esperem que no se li gelin les mans en el moment de dirigir el concert.
Adéu afortunats viatgers!

Anna Maria, (mare del Bernat)
Anònim ha dit…
Hola a tots,escolans i educadors!
Espero i desitjo que us ho estigueu passant bomba.
Jo ja estic millor, pero encara no tinc la panxa prou bé per menjar sopa de remolatxa o croquetes gegants!
Espero que el meu germà ja estigui curat.
Una abraçada ben forta,

Steen Knudsen
senserrich primé ha dit…
PRIVIÉT NOIS!
estem molt contents de que us ho estigueu passant tant bé per Rússia, la veritat és que ens feu una mica d'envejeta, el Pau i jo ens haguéssim posat a la maleta d'algú però al final no ens vam atrevir.
ens ha fet molta gràcia saber que la vostra guia, la Natalia sap parlar català, aprofiteu i demaneu-li que us ensenyi una mica de rus i li podeu dir que aprengui força català, que és la llengua del futur!jaja
Esperem que us ho acabeu de passar bé i que aquesta experiència sigui molt positiva per vosaltres!
molts records i petons!
Maria i Pau Senserrich Primé (i pares)
Jordi ha dit…
Hola pares i seguidors
Aquet és l'enllaç a l'emissora de radio russa propietat de la gent que organitza el concert, hi ha la possibilitat que emetin el concert no ho sé segur però val la pena prova ro

Un altra web del temps i webcam de moscú

pere j. montse
Alba Pérez Ruiz ha dit…
Hola nois, quina al.legria poder rebre notícies vostres tan sovint. Disfruteu al màxim, quina enveja!. Petons a tots des de Manresa.
Hola a tots,
Encara que fins ara no hem posat cap missatge, hem estat pendents de les informacions que ens heu fet arribar amb moltíssim interés.
Aprofiteu aquesta oportunitat única per omplir una mica més el vostre sarró!

família Diport i Feliu
Hola a tots.
Estem seguint amb molta il.lusió tota la informació que ens doneu. Aprofiteu el viatge per tal d'omplir una mica més el vostre sarró!

família Diport i Feliu
Família Humet-Serentill ha dit…
Ens alegra molt poder llegir els comentaris que ens envieu i desitgem que gaudiu intensament de totes aquestes experiències.
Buscant al google trobem que la sopa de remolatxa és la sopa russa més famosa i s'anomena Borshch (Борщ).
A més del bistec i l'ensaladilla russos el que també té molta anomenada és el caviar!
Amb les nevades aquí sí que podreu fer uns bons ninots de neu!
Una forta abraçada per tots.
Anna i Josep Mª
Anònim ha dit…
Nois i acompanyants, gaudiu força d'aquest viatge tan fantàstic!!!
Gràcies al twitter, podem tenir la informació de tot el que feu, i això ens fa molta il.lusió.
Abrigue-vos força, uff quin fred ha de fer!!!
que el concert os vagi molt be, i pogueu deixar el llistó ben alt,que tan segur que ho fareu!!!
Ahhh, i bon viatge de tornada!!
Iolanda.
Anònim ha dit…
Hola nois i acompanyants!!!gràcies per escriure,i poguer donar detall del que esteu fent.Ho seguim amb molta il.lusió.
Gaudiu al màxim, d'aquest viatge tan entranyable!!! Ahhh i abrigueu-vos,doncs aqui el fred no perdona....
Esperem que el concert os vagi molt molt be, i deixeu el llistó ben alt!!!
Que tingueu un bon viatge de tornada, que os esperem amb molta il.lusió, doncs os trobem a faltar!!!
Molts Muaksss
Iolanda.
Joaquim i M.Mercè ha dit…
Quina sort formar part d´aquesta gran família que és l´escolania!
Us voldríem veure per un foradet, però...
LLegir els comentaris encara fa créixer més la il.lusió del que esteu vivint.
Esperem notícies fresques amb moltíssima il.lusió.
Fam.Burjons-Buxalleu.
Lluís Juanós ha dit…
Привет, ребята, я счастлив, что будет все в порядке, и никто не был заморожен холодно. Бон концерт и воспользоваться этой возможностью, чтобы жить. До свидания!

Privet, rebyata, ya schastliv, chto budet vse v poryadke, i nikto ne byl zamorozhen holodno. Bon kontsert i vospolʹzovatʹsya etoĭ vozmozhnostʹyu, chtoby zhitʹ. Do svidaniya!

Hola nois, m'alegro que us vagi tot bé i ningú s'hagi congelat de fred. Bon concert i aprofiteu aquesta oportunitat que viviu. Fins aviat!

Lluís Juanós
Anònim ha dit…
Estem molt contents de poder seguir on line les vostres notícies del viatge a Rússia.

Que us ho passeu molt bé i que el concert d'aquest vespre sigui un èxit.