L'Escolania a Itàlia

Hola Centpeuaires!

L'Escolania ha estat tres dies a Itàlia. Ara us explicarem una mica el que hem fet.
Dissabte 13 ens vam llevar i ben d'hora vam anar cap a l'aeroport del Prat. Vam fer tots els tràmits de sempre i cap a les onze ens enlairàvem cap a Milà. El vol va durar aproximadament una hora.

Un cop a Milà, vam agafar un autocar fins l'hotel, vam dinar i vam anar directes al Duomo a fer la prova de so.

Allà també vam haver de passar uns tràmits abans d'entrar. La catedral és molt gran! Abans del concert vam sortir a fer un volt, vam prendre un refresc i ens vam fer una foto de grup. Just en el moment que tornàvem per canviar-nos es va posar a ploure.

El concert va anar molt bé. A la meitat del concert el cor Francesc Valls va cantar el Cant de la Sibil·la. Tot el concert el va gravar la Xarxa de Comunicació Local, que va emetre'l en directe a Catalunya; potser algú de vosaltres el va veure. Els que el van veure diuen que va quedar molt bé.
Després del concert vam anar a sopar a una pizzeria molt bona i cap a l'hotel a dormir.

L'endemà, diumenge 14, vam deixar l'hotel de Milà i vam fer camí cap a Florència amb autocar. El viatge va durar unes 4 hores pel trànsit i la pluja. Quan vam arribar plovia bastant i els acompanyants ens van portar uns impermeables de colors, vam estrenar un nou uniforme de l’Escolania!

Entre rialles vam anar a la Galeria dels Uffizi, que segons el New York Times és el museu més important del món. Als de primària ens va guiar el Pepe, un andalús molt simpàtic. Ens va ensenyar la galeria d’art de tot el museu i alguna escultura. Vam poder veure obres molt importants i famoses com el Naixement de Venus de Botticelli.

Acabada la visita el mateix Pepe ens va acompanyar fins al restaurant on vam dinar. El dinar consistia en: un entrant que era una porció de pizza, raviolis a la fiorentina, vedella estofada amb patates i macedònia amb gelat de vainilla. Després de dinar ens van explicar que l’amo del restaurant era un gran amant de Barcelona i ens va demanar si li podíem cantar una cançó i li vam cantar el “Piu non si trovano” que és un nocturn de Mozart. Va estar molt agraït.

Havent dinat vam caminar fins l’hotel. Un cop instal·lats vam tornar a anar cap a la zona del restaurant. Allà a prop hi havia el Duomo i vam anar a missa (en italià).

Un cop acabada vam anar a comprar alguns souvenirs, tothom va comprar coses ben variades, des de tasses a samarretes de la Juventus. Fetes les compres per a la família, vam anar a sopar a l’hotel. Després de sopar vam fer reunions per cursos i vam anar a dormir esperant que l’endemà fos un altre gran dia com el que acabàvem de viure.

Dilluns 15 ens vam llevar i, després d'esmorzar a l'hotel, vam carregar l'autocar i vam anar cap a Pisa. En arribar ja ens estava esperant la que seria la nostra guia, que ens va portar caminant fins a la plaça dels Miracles, que és on hi ha la Catedral, el Baptisteri, el cementiri i la famosa Torre de Pisa. Allà ens van fer una explicació de la torre, però no hi vam pujar. Després vam visitar la Catedral, que també estava torta, i per últim el Baptisteri. Allà hi va haver una petita actuació d'una noia que cantava notes musicals i hi havia molta ressonància, l'efecte era molt bonic.
Acabades les visites, vam tenir temps per comprar records per les famílies i per fer-nos la típica foto aguantant la Torre de Pisa.

Després de dinar en un restaurant allà mateix i d'una estona lliure per fer més fotos i jugar, vam tornar cap a Florència en direcció a l'aeroport. Abans d'arribar-hi, però, vam fer parada en un hotel per fer un berenar-sopar. Després ja vam esperar que sortís l'avió i en arribar a Barcelona vam anar tots cap a Montserrat, cansats però contents pel viatge.

Abans d'acabar, nosaltres ja ens acomiadem perquè aquesta és la darrera crònica del curs. Esperem que us hagi agradat tot el que hem anat escrivint i que hagueu estat ben informats. Ara queden pocs dies de classe i per Sant Joan marxem a casa i comencen... les vacances!!

Gràcies per seguir-nos durant tot el curs. Que tingueu unes bones vacances i fins aviat!

La classe de 6è de l'Escolania

Laura Domènech ha dit…
Moltes gràcies a aquest equip de redacció de luxe, heu fet molt bona feina, enhorabona! Que passeu unes bones vacances!
Nuria (Fenix) ha dit…
Hola nanos !!! Primer de tot el meu agraïment per les vostres cròniques i les fotos.
Fa anys que comparteixo aquest espai, i tinc de dir-vos que es un raconet en que es pot palpar la proximitat dels escolans.Aquest any heu tingut bastanta feina ,per els allunyats i variats llocs que heu visitat.
Bonics i llunyans indrets,les vivències diríem un xic diferents, que aquest any heu tingut oportunitat de conèixer....tot això fet crònica als 100 peus, es un regal.GRACIES !!!!!
Be.... això s'acaba ...demà dissabte,encara tindrem oportunitat de tornar a gaudir d'un magnific concert de l'escolania ,a la Basílica de Montserrat. Que el V Festival d'orgue de Montserrat,s'inicii amb vosaltres també es d'agrair..... sou els de casa i ....serà un magnific adéu ,per iniciar tots TOTS les
merescudes vacances.

Be,fins a la propera !! i amb els de 6ºper la bona feina...UNA ABRAÇADA: !!!

Nuria
D'Assís ha dit…
Sí, ha estat un molt bon equip de redacció del 100peus! Gràcies per tots els articles que heu fet durant aquest curs que s'acaba!
Unknown ha dit…
wow... great posting... keep blogging your blog is amazing, i'm blogger too. Autoreviewprice.com is my blog.