Per una bona causa

Salut, centpeuaires!

El divendres 16 d'octubre vam fer un concert per una colla de persones que necessiten molta ajuda i nosaltres hi vam col·laborar amb la millor cosa que sabem fer, que és cantar. Per aquest motiu el dimecres dia 14 d'octubre va venir a visitar-nos una persona molt especial anomenada Joquim Pons.

Ell és un jesuïta que havia treballat a un camp de refugiats al Congo. Ens va fer entendre que era molt dur que moltes persones haguessin de marxar del seu país per necessitat i també va explicar la seva experiència al camp de refugiats. Va explicar que el que realment va canviar la vida al camp de refugiats va ser la construcció d'una escola. També li va sorprendre la imaginació dels nens, que es feien bicicletes amb fustes i cotxes amb ferralla i retalls de plàstic i sempre estaven contents. Ens va fer pensar que sempre que ajudem algú ho fem amb bona intenció i aprofitant-ho. Al camp també hi havia orfes o gent sense cama i unes vegades l'any feien festes amb música i alguns nois sense cama començaven a ballar i a saltar igual de bé. Li vam donar les gràcies per aquesta xerrada tan interessant i que ens ha fet reflexionar. Durant aquella estona va venir un equip de tv3 per gravar un tros de la xerrada que després posarien a el programa InfoK.

El concert solidari pels refugiats va sortir molt bé. Vam passar per la Via Laietana fins a la Plaça del Rei on vam començar la visita guiada que ens la va fer un noi que es deia Carles i li agradava molt l'Escolania i ens feia la visita gratuïta. Primer ens va repartir una ràdio i un auricular perquè el poguéssim sentir en tot moment. Vam entrar al Museu d'Història i el primer que ens va ensenyar va ser una maqueta de la Barcelona antiga, ens va explicar que abans Barcelona era el que és ara la Ciutat Vella i hi havia diverses muralles i van anar caient, per això Barcelona es va anar expandint. Llavors vam anar a una sala molt gran i important on diuen que els reis catòlics van rebre Cristòfor Colom. Seguidament vam anar altra vegada a la basílica i ens va explicar que es va construir tota alhora i que durant molts anys ha sigut una Basílica molt important.

Un cop acabada la visita vam fer la prova de so i també per destinar tots els diners als refugiats, que són els que realment els necessiten, no vam sopar en un restaurant sinó que vam portar pícnics de l'Escolania.

Després de sopar vam tornar a pujar a la capella i ens vam canviar, pentinar... I vam començar la concentració. Al cap d'una llarga estona, després que parlessin el mossèn de la parròquia i el bisbe Taltabull, vam sortir al concert. Estàvem nerviosos perquè ens havien dit que al concert hi hauria el President de la Generalitat, Artur Mas, i altres autoritats. Durant la primera part vam cantar amb onze Antics Escolans als quals vam agrair la seva feina al final de la primera part. Per aquestes raons ho vam intentar fer el millor possible i ho vam aconseguir perquè la gent ens va aplaudir molt i al final l'Artur Mas ens va venir a saludar i ens vam fer una foto tots plegats, com deia ell. Després ens vam canviar i allà mateix ens van venir a buscar els pares i cadascú va anar amb la seva família o amb la d'un altre cap a casa contents de com havia anat tot. Va ser un concert molt especial.

Que vagi bé i fins la propera crònica!

Miquel, Roc i Pep

Anònim ha dit…
Enhorabona per aquesta crònica tan complerta i per aquest concert tan especial! Laura
Nuria (Fenix) ha dit…
Hola nanos !!!
Aquesta vegada si vaig compartir el vostre concert !!Podria dir-vos variats motius del perquè en vaig gaudir tant.
El primer..que el vareu "bordar" es notava molt la feina i l'esforç fet.
Un altre,la solidaritat que es palpava veient la Basílica de Santa Maria del Mar, tant replena.
El darrer i no per aixo menys important...la col.laboració que vareu tenir dels antics escolans.Emocionava,veure els nois abraçant les vostres veus,seriosos,emocionats i molt contents.
Gracies ,per la crònica i per ajudar en una bonica e important causa.