Compartim els nostres cants

Bon dia centpeuaires,

Dissabte ens vam llevar a les 8:00h, ja que el dia anterior amb el viatge de 9 hores, el partit de futbol i les activitats culturals vam acabar molt cansats. Després d'esmorzar, vam agafar l’autocar i vam fer un viatge de 1h cap a Nurembarg. En arribar ens vam instal·lar a la sala que teníem assignada a l’edifici on hi havia diverses escolanies.

A continuació, vam anar a dinar, ja que a Alemanya dinen i sopen molt d’hora. Ens portaren a una mena de menjador municipal on donaven raviolis o bé carn arrebossada amb patates rosses i salsa. Molt bo i abundant!

Després d'haver dinat, vam anar a fer la prova de so del primer concert a l'església de St. Sebald. Vam fer la col·locació i assaig del primer concert, i a les 16:00h va començar aquest primer concert que fèiem conjuntament amb el Knabenchor de Hannover. Al final, vam fer una peça conjunta, “Denn er hat seinen Engeln” de Mendelssohn. Al final del concert ens van felicitar per la nostra actuació, ja que molta gent no coneixia l’Escolania i es va sorprendre del nostre estil.

A les 18:00h vam sopar i en acabar vam anar a assajar a l'església de St. Lorenz on vam quedar molt impressionants de la quantitat de cors que podien cabre al presbiteri: 300 cantors a les grades!

També vam assajar la col·locació i una mica de prova de so…. Però molt poca estona, ja que els altres cors també havien d’assajar. A les 19.30h va començar el segon concert del dia, amb els sis cors. Nosaltres vam ser els segons en cantar;  primer “El cant dels ocells” de Bernat Vivancos i després “La nostra dansa” de Josep Maria Ruera.

Quan tots els altres cors ja havien acabat de cantar, que devien ser les 21:45h, tots els 6 cors ens vam reunir al presbiteri i vam cantar el “Ubi Caritas de Maurice Durufle” i “Locus iste” de Anton Bruckner.

En acabar, tothom ens va tornar a felicitar perquè havíem cantat molt bé i per què no estaven acostumats a escoltar aquell tipus de música. Quan ja vam acabar tots, vam fer un ressopó i comiat, i vam tornar a l'hotel contents pel que havíem fet, però també cansats de portar 6h seguides la saia i el roquet. En arribar vam anar directament a dormir i poca estona després tothom ja dormia.

Esperem que us agradi la crònica,

Fins a la pròxima!

Enric Ll.

Joan Capdevila ha dit…
Enhorabona per la gira que esteu fent per Alemania! Donar a conèixer l'Escolania també vol dir donar a conèixer Montserrat i la cultura catalana. Gràcies també als cronistes; bona feina! Ara us toca descansar (vacances d'estiu!).