La maleta de la sal
El
passat dijous 25 de febrer els alumnes de 5è vam fer l’activitat
de La maleta de la sal. Aquesta activitat consistia en treballar amb
diferents dissolucions d’aigua amb sal; a partir d'aquí vam
treballar la densitat. Vam fer servir instruments molt curiosos:
densímetres, pipetes, pipetejadors, balances de precisió, tubs en
U, etc...
Va
ser molt interessant, sobretot la
preparació
de l’aigua del Mar Mort i l’aigua del mar Mediterrani. A
part,
també vam fer servir aigua de l’aixeta.
Vam
fer servir l’aigua del Mar Mort per fer unes estalactites de sal de
les quals n'hem anat observant el procés.
L’aigua del Mediterrani,
l’aigua de l’aixeta i l’aigua del Mar Mort sobrant les vam
tenyir de diferents colors i en vam fer una escala de densitats.
Després
vam abocar l’aigua del Mar Mort (vermella)
i la de l’aixeta (verda)
en un tub en U i vam observar que l’aigua verda
es
quedava per sobre el nivell de l’aigua vermella.
Per què? Es va quedar així perquè l’aigua de l’aixeta era
menys densa que l’aigua del Mar Mort, a causa de la sal, i per tant
l’aigua d’aixeta necessitava
més
espai per pesar el mateix. Un clar exemple és la pregunta “Què
pesa més, un quilo de palla o un quilo de ferro?” La
resposta és que pesen el mateix però la palla ocupa més espai.
Oriol
E i Bru
Comentaris