Estada a Oslo

Bona tarda centpeuaires!

Ahir va ser el primer dia que ens vam despertar amb les famílies que ens acollien a Oslo. Ens van tractar molt bé. Quan vam arribar, al principi, estàvem una mica nerviosos, però ens va passar de seguida quan els vam conèixer i vam anar a casa seva.

Al matí vam estar entretinguts, ja que vam visitar un museu que explica la història dels vikings. Aquests eren els qui fa molts anys vivien en el territori que actualment és Noruega. Ens van explicar que els cascos que habitualment feien servir no portaven banyes, tal com sempre ens havíem imaginat. Ens van dir també que només s'havia trobat un casc dels antics vikings. Ens va agradar molt i el recomanem!!!

Tota la tarda va estar dedicada al concert que vam fer a l'església de la Trinitat d'Oslo. Allí ens vam trobar amb els del cor de la catedral d'Oslo, amb qui compartíem el concert. Primer de tot, vam dinar uns frankfurts que ens havien preparat els de l'organització i després ja vam fer la prova de so.

El concert era a les 5 de la tarda, a nosaltres ens va semblar molt aviat, però allí ja s'havia fet de nit. Primer van cantar vuit peces els del cor de la catedral d'Oslo. Cantaven molt bé i ens va agradar molt sentir-los. Seguidament nosaltres vam cantar nou peces. I al final vam fer dues peces conjuntes. Va ser una experiència inoblidable!!!

Després, ens van portar en cotxes a una casa molt gran i bonica que és de la congregació de la catedral. Allí vam fer un sopar de germanor entre els nois del cor de la catedral d'Oslo i nosaltres. Vam fer bons amics que recordarem sempre. Al final, els vam fer un petit obsequi d'agraïment. Quan ens pensàvem que ja s'havia acabat, ens van fer una activitat sorpresa: ens van ensenyar uns balls típics de Noruega. Va ser molt divertit i ens ho vam passar molt i molt bé!

I al final, vam anar amb les famílies cap a les seves cases a descansar per a la litúrgia de l'endemà.

Avui al matí, ens hem llevat, hem recollit totes les nostres coses i hem marxat cap a la catedral, que és una catedral luterana. A la catedral ens hem tornat a trobar amb els nois del cor i també hem assajat.

A les onze hi ha hagut el servei litúrgic luterà en el qual hem participat cantant dues peces a l'hora de la comunió: l'Ego sum de Narcís Casanoves i l'Ave Maria de Schubert-Vivancos. La seva litúrgia i la nostra són molt semblants però tenen algunes coses diferents.

Seguidament hem anat a dinar tots junts en un restaurant que hi ha a la mateixa finca de la catedral. Allí ens hem pogut acomiadar dels nostres amics.

Abans de marxar cap a l'aeroport, hem fet encara una visita més, al Teatre de l'Òpera d'Oslo. És un edifici molt modern que es va inaugurar el 2008. Hem après que darrere d'una interpretació hi ha molta gent treballant de valent.

Finalment, hem anat cap a l'aeroport i de retorn cap a casa!!!! Esperem que us hagi agradat, i fins a la pròxima!

Bru O. i Pau del C.

sergidassis ha dit…
Molt bé nois! Heu conegut noves terres i a més heu pogut fer nous amics. Gràcies per les cròniques d'aquests dies!
Amelia ha dit…
Enhorabona Escolans¡¡¡

Gràcies a tots per les vostres cròniques d'aquest espectacular viatge.

Ens heu fet sentir molt a prop vostre malgrat la distància.

Sou Magnifics
Anònim ha dit…
Un administrador del blog ha eliminat aquest comentari.
Joan Capdevila ha dit…
Enhorabona escolans per la vostra gira pels països nòrdics! Segur que heu aprés molt de la vostra estada a Oslo. Espero que el viatge de tornada us hagi anat molt bé també. Heu tornat a fer història viatjant més enllà de terres catalanes. Ara a descansar i a tornar a la feina de cada dia; no tant vibrant com els viatges però important per poder formar-vos, aprendre i poder fer més concerts! Gràcies als cronistes i gràcies per les fotos!