QUART DIA DE CRÒNICA EN LA NOSTRA ESTADA A SANT PETERSBURG

Avui ha estat un dia molt bonic. Ens hem llevat entre les 8 i un quart de 9, ja que el nostre sistema per despertar-nos consisteix que l'educador ens truca amb el telèfon. Hem baixat a esmorzar i hem gaudit com cada dia dels plats que ens han donat. A les 10 ens hem trobat tots al Hall de recepció per ja agafar l'autocar, que ens ha portat fins al bonic poble de Pushkin. Durant el viatge, la Mila (una de les nostres guies) ens ha anat explicant algunes coses que tenien interès que sabéssim. Un cop hem arribat allà, hem anat dirigint-nos cap al Palau Tsarkoe Selo. Pel camí hem trobat una estàtua honorària al famós escriptor rus Pushkin. Hem entrat al palau, i ens han donat com uns peücs de plàstic per no embrutar el terra. Després, ens hem dividit amb Secundària i Primària. Primària ha començat primer la visita, mentre Secundària els seguíem. Ha estat molt interessant, i hem vist unes sales espectaculars on els tsars de la distania Romanov passaven l'estiu (Déu n'hi do quin estiu!). Algunes de les coses més destacades que hem vist han estat: els grans frescos al sostre, les grans parets adornades amb pa d'or o bronze daurat, unes estufes immenses que ocupaven tota la cantonada d'algunes sales i eren fetes de ceràmica d'Alemanya, totes les sales on els convidats feien l'aperitiu o menjaven, i finalment la famosa sala d'àmbar (una sala que pràcticament totes les parets estan fetes d'àmbar pur). Un cop hem acabat la visita, ens hem dirigit cap al Tsarkoselsiy Liseo, l'escola dels nobles i destacadament d'aquest escriptor que parlàvem, Alexander Pushkin. Allà també ens hem posat una mena de peücs que cobrien la sabata. També ens hem dividit en Primària i Secundària, i aquest cop Secundària ha començat la visita. D'aquesta escola dels tsars n'hem visitat la sala d'esbarjo o de gala, la petita biblioteca, algunes classes, la sala de música, d'esgrima, i les habitacions dels nois. Hem vist les notes d'escola i l'habitació de Pushkin. Un cop acabada la visita, hem anat cap a un restaurant, on hem menjat molt bé i ens han servit igual de bé. Hem tingut un petit malentès a causa que ens han portat cafè, pensant-se que en preníem.
Després de dinar, hem anat a una botiga de records (que semblava un supermercat), que les guies ens han recomanat. Pràcticament tots hi hem comprat alguns records que, famílies, us agradaran molt. Hem tingut poc temps per triar d'entre la gran gamma de productes de la botiga. I un cop hem acabat, ja ens hem dirigit cap a l'hotel, on no hem entrat, sinó que hem anat a donar una volta per veure el famós Golf de Finlàndia.
Allà ens hem fet una foto que surt al principi, i hem jugat una bona estona amb la neu que hi havia sobre el mar congelat. Tots ens hi hem divertit, fins i tot el Marcos (l'educador amb qui fem el 100peus a Montserrat) s'hi ha afegit. Després d'una estona ben divertida, hem anat a l'hotel, per canviar-nos si calia i anar a sopar.
Havent sopat, hem tingut opció d'anar a comprar a la botiga de records de l'hotel, i els que no ho necessitaven han anat a dormir.

Arnau Buch.

Família Pratsobreroca Andreu ha dit…
Quina enveja que ens feu!
Com ens agradaria poder estar aquí amb vosaltres.
Acabeu d'aprofitar el viatge, que ja s'acaba!
Petons i abraçades des de Catalunya, que us espera amb candaletes!

Família Pratsobreroca Andreu
Joan Nieto B. ha dit…
Tot el que heu vist sembla molt interessant i espero que les fotos que heu fet, també.
Os esperem ja, amb la impaciència i la il·lusió que podeu imaginar, fins demà.
Desitjo que tingueu un bon viatge de tornada.
joan nieto b.
Bona nit nois,

Amb la calor que ha fet avui a Catalunya, veure-us envoltats de tanta neu ens ha sorprès. Esperem amb deliri trobar-vos demà a l'aeroport i que ens ho acabeu d'explicar tot amb pèls i senyals.

Que tingueu molt bon viatge de tornada
Francesc, Aleix i Clara
Anònim ha dit…
Que bé que us ho passeu!

Ahir només vaig poder escoltar per internet el final del concert la Marinada i l'Ave Maria i adonar-me'n de l'entusiame del públic!

Felicitats! I bon retorn. Els de quart continuen i fins i tot milloren una mica aquests darreres dies:

Bon retorn!

Manel i tots els de quart i educadors
Laura Marsal ha dit…
Quin dia més ben aprofitat, i quin sol que us està fent!!
Ens encantaria poder estar amb vosaltres, però amb les fotos ens conformem..
Acabeu de disfrutar-ho i bona tornada que us esperem amb els braços oberts!!
Basili Aina i Laura
Unknown ha dit…
Quina neu tan preciosa! I que guapos que esteu tots.
Us esperem amb molta impaciència. La setmana ha passat ràpid, però no ho dubteu, us hem enyorat molt.
Petonets.
Carreras-Kàtcheff
Joana Pifarré ha dit…
Nois!! esteu tenin les millors setmanes blanques, aquests dos viatges a terres ruses han estat tot un luxe.....
Deu ni dó l'aforament del teatre, i quins aplaudiments......
Os heu atrevit a passejar per sobre del mar gelat?
Petonets i fins demà, que ja tenim ganes d'axuxar-vos
José Antonio i Joana
Alba Pérez Ruiz ha dit…
Moltes felicitats pel meravellós concert d'ahir! ens vau emocionar a tots, quins aplaudiments!. Les fotos són molt boniques, què bé us ho esteu passat, oi?. Us desitgem un bon viatge de tornada,(suposem que el Bernat deu estar desitjant veure els seus petits,què difícil deu ser separar-se d'ells!) descanseu força, quines ganes tenim de fer-vos una abraçada ja!.
Nacho i Alícia ha dit…
Quin dia tant ben aprofitat!!!
Gràcies per les fotos.
Quina enveja que feu jugant amb la neu, avui que ja comença a apretar la calor per terres catalanes.
Us desitgem un feliç descans i molt bon viatge de tornada.
Us esperem amb moltes ganes.
Petonets!!!!
Família Humet Vidal ha dit…
Quina delícia veure com jugueu amb la neu, ara que fa tanta calor a Catalunya!
Us esperem amb molta il·lusió a que ens expliqueu amb detall totes les experiències del viatge. Segur que tindreu un munt d'anècdotes.
Molt bon viatge de retorn cap a casa!
Lluc, Sílvia i Ramon
Jordi ha dit…
Bona nit nois i moltes felicitats per a tots altre cop! va ser fantàstic.
Estem encantats de que disfruteu molt d'aquest viatge tant espectacular i monumental.
Esperem amb moltes ganes poder veuren's demà i que ens ho conteu tot.
Dormiu molt i aprofiteu el que us queda.
Pere i Montse
Anònim ha dit…
Hi ha alguna possibilitat de poder tornar a escoltar el vostre concert que vau fer ahir? M´el vaig perdre i ....quina llàstima!
Tothom en parla tan bé!!! Felicitatas a tots un altre vegada!

Asunción Llaurado (Mare Efrem)
Xavi Padrissa ha dit…
Pares, mares i professors gaudim de la vostra felicitat, com si fos nostra. Deu ser un dels privilegis i dels regals de l'Escolania.
Felicitem-nos-en tots!
Xavi Padrissa
Laura Domènech ha dit…
Felicitats múltiples!
Pel concert -que vam escoltar amb emoció des de casa-, pels redactors del centpeus, per escampar una mica de Catalunya pel món, i perquè sou genials!

Fins dilluns.

Laura
Euterpe ha dit…
¡Qué bien, otra vez en Rusia! Estáis hechos unos viajeros, chicos. Envío saludos para todos pero en especial para Jordi, el pequeño violinista; tengo contacto con él desde hace unos días. :-)
He escuchado a través de Internet el concierto que ofreció la Escolanía el 14 y que ha sido retransmitido para Eurorradio: ¡quéprivilegio! ¿Es la primera vez que un concierto de los escolanos se envía a la UER? Me encantó el programa, con esas piezas de Victoria y luego el recorrido por los maestros de la Escolanía. Ah, y con los dos salmos de Casanovas que salen en el disco y los niños solistas... Preciosa la obra de Cererols. Y mi más sincera enhorabuena al niño solista de la obra de Vivancos: ¿cómo se llama? ¡Qué increíble tesitura! ¡Y qué voz tan segura y clara! Porque además la pieza es dificililla con esos clusters del órgano por medio. Gràcies, gràcies, nens!