Gira a Portugal

Hola Centpeuaires!
Us escrivim des de Fàtima, on estarem tots aquests dies fins dimecres.

Ahir vam agafar l'avió a les 10:20h, i vam arribar a les 11:15h ja que aquí Portugal hi ha una hora de diferència respecte Catalunya.

A l'aeroport de Lisboa ens van venir a buscar en Manuel, que ha estat el que ho ha organitzat tot, i la Gloria, que va ser la nostra guia per Lisboa (que ho va fer molt bé!). Primer vam anar a visitar el Mosteiro dos Jerónimos, on vam veure la tomba de Vasco da Gama. I ens van explicar que abans el riu estava més a prop del monestir, i que allà hi atracaven els vaixells. Quan hi havia Missa, els vaixells es posaven en forma de mitja lluna de cara al monestir, ja que era l'última Missa abans de marxar.

Anant amb autocar, vam veure un pont molt similar al de San Francisco, ja que l'arquitecte i el constructor eren els mateixos. Aquest pont creuava el riu Tajo, i uns quants quilòmetres més enllà desembocava a l'oceà Atlàntic. A l'altre costat del pont hi havia una estàtua del Crist Rei semblant a la de Rio de Janeiro.

Quan vam baixar de l'autocar, vam anar a la Torre de Belém. Aquesta torre havia estat construïda per controlar els vaixells pirates, i quan tornaves de viatge la primera coses que veies era una estàtua de la Mare de Déu situada a dalt de la torre.

Vam anar a dinar a la zona nova que van construir amb motiu de l'Expo 98. Ens va agradar molt el menjar.

Després de dinar, vam pujar a l'autocar i vam anar cap a Fàtima. Ens vam allotjar a una residència del santuari i vam anar a sopar.

Llavors vam fer mitja hora d'assaig per preparar-nos per la processó dels ciris. Per tots va ser una experiència molt bona perquè l'ambient que hi havia era molt especial i es veia que la gent estava molt implicada i s'ho estimava molt. Hi participaven milers i milers de persones de tot el món, amb un silenci impressionant.

Després, ben cansats vam anar a dormir.

Adéu! Fins la pròxima crònica!

Roger i Joan

Unknown ha dit…
Quines bones notícies!
Esperem que disfruteu molt d'aquests dies!
Una abrfaçada per tots vosaltres i fins ben aviat,
Núria
Joan Capdevila ha dit…
Gràcies per la crònica del primer dia! Realment per vosaltres va ser un dia ben llarg i ple d'activitats: primer llevar-vos ben d'hora, després el viatge amb avió, el tour per Lisboa i finalment la processó dels ciris a Fàtima. Però al final crec que el cansament s'ha vist recompensat per totes les coses que heu vist, heu viscut i heu après. La tornada de les vostres vacances no podia ser més moguda. Ja ens explicareu més coses de la resta de dies que estareu per Portugal.
Txell Solef ha dit…
En un viatge el que també t'emportes, són les històries i les anecdotes que t'expliquen la gent del país. Gaudiu tot el que pogueu de tot això. Seguirem atents a les properes cróniques.

Txell Soler
Nuria (Fenix) ha dit…
Hola nanos !!!!

Gracies per la crònica ,extensa i molt ben detallada, ha servit per fer-me rememorar detalls que ja no recordava de varies visites a la ciutat .
Fa uns anys ,vaig tenir d'anar a Portugal ,varies vegades, per feina i sempre procurava tenir unes hores per gaudir de la bonica Lisboa .
Em va impactar travessar amb cotxe el pont,tanta aigua ........

Veig que va ser un dia molt intens,per vosaltres !!