Dos concerts seguits: Perpinyà i Montserrat

Hola centpeuaires!

Ahir divendres ens vam llevar a la residència de Perpinyà on ens hem allotjat aquests dies. Ens van despertar a les 8 h del matí i vam anar a esmorzar a dos quarts de 9. Hi havia pa, llet, xocolata, melmelada, mel, suc de taronja, sucre i mantega. Era molt bo!

Després ens vam preparar per passar un matí de visites. Vam pujar a l'autocar i ens va portar al centre de la ciutat de Perpinyà. Ens vam dirigir on hi ha el Castellet i ens va rebre el tinent d'alcalde de cultura de la ciutat. Ens va dir que tenia moltes ganes de poder assistir al concert i ens va preguntar si cantaríem el Virolai. Abans de marxar ens va regalar uns llibres.

Tot seguit ens vam dividir en dos grups (primària i secundària) i mentre un grup feia la visita dins del Castellet, l'altre anava al centre de la ciutat i a l'ajuntament. De la visita, ens va agradar molt poder pujar dalt de la torre del Castellet perquè hi havia unes vistes molt boniques de tot Perpinyà. Per arribar-hi hi havia una escala de cargol amb 141 esglaons.

Al Castellet hi ha una flama encesa que prové del Canigó i amb la qual s'encenen les fogueres de Sant Joan. I a l'ajuntament, hi havia una làpida a la paret amb els noms de tots els alcaldes que hi ha hagut fins avui a Perpinyà. Amb el nom de l'alcalde actual, ja no queda més lloc i hauran de posar-hi una altra làpida.

Al migdia, vam dinar a la residència i vam poder descansar una estona per a poder estar en forma per al concert del vespre.

A la tarda vam anar cap a la catedral de Perpinyà, on havíem de cantar. Quan vam arribar un diaca ens va fer una visita per tota la catedral i ens va explicar la seva història. L'orgue gran està en restauració i no es pot fer servir. A sota l'orgue hi ha cap de fusta que si toques una determinada tecla del pedal obre la boca. Abans deixava caure llaminadures, però van parar de posar-hi llaminadures perquè la gent es distreia.

Seguidament, vam fer la prova de so amb l'orquestra. Quan vam acabar la prova de so, vam fer un "petit gran" berenar en un claustre que hi havia al costat. Feia molta calor.

A les 8 h va començar el concert. A la catedral hi havia molta gent. El bisbe va fer una presentació en francès i Mn. Cristian l'anava traduint al català. El bisbe va voler dedicar el concert a un nen de 5 anys que es va morir accidentalment a la piscina dels seus pares una setmana abans.

La primera peça del concert és d'una obra de Händel per a orgue i orquestra (nosaltres aquí no hi vam cantar), després vam entrar nosaltres i li vam dedicar un Parenostre al nen que s'havia mort. Seguidament vam cantar el Magnificat de Viola i una missa de Haydn. Al final vam cantar tots drets el Virolai. Ens sembla que a la gent li va agradar molt el concert perquè al final tothom va fer comentaris molt bons.

Després de plegar les saies i els roquets, vam tornar cap a la residència i vam sopar una mica. Allí vam acomiadar a Mn. Cristian que ens havia acompanyat els dos dies.

Aquesta nit hem dormit molt perquè estàvem molt cansats.

Avui al matí ,ens hem llevat a la mateixa hora i hem anat a esmorzar. Després hem fet les maletes i hem arreglat les habitacions. Abans de pujar a l'autocar, el bisbe de Perpinyà s'ha vingut a acomiadar i ens ha dit que també vindrà al concert del dia 28 de juny al Palau de la Música. També ens ha dit que té ganes que un dia tornem a Perpinyà.

Tot el matí hem estat viatjant amb autocar i cap a les 11 h ens hem aturat en una àrea de servei i hem menjat unes galetes.

Cap a la 1 h hem arribat a Montserrat i hem anat directes a dinar. Després hem tingut una estona de recreació, prova de so a la basílica i al vespre tornarem a cantar el mateix concert que ahir a Perpinyà.

Desitgem que les cròniques d'aquest petit viatge us hagin agradat i que us ho hàgiu passat bé llegint-les.

Nosaltres hem gaudit molt del viatge!!!

Lluís i Nel

Joan Capdevila ha dit…
Moltes gràcies per la crònica! Deu haver estat un final de curs intens en termes de concerts i viatges; el que no heu pogut fer durant el curs pel tema de la pandèmia ho heu concentrat en una setmana. Conèixer Perpinyà és conèixer també una mica Catalunya donat que durant molts anys hi va haver una relació força propera amb la Catalunya Nord. Que vagin molt bé el proper concert al Palau de la Música.