Visitem el Reial Monestir de Santa Maria de Poblet i cantem a Sarral

Hola Centpeuaries!

El divendres 28 de maig, els escolans vam poder anar a Poblet a visitar el seu monestir. Vam marxar de l’escolania ben d’hora; quan ho vam tenir tot preparat, vam anar cap a l’autocar i durant el viatge vam mirar una pel·lícula.

En arribar, ens vam trobar uns quants professors que venien a fer la visita cultural amb nosaltres. En aquest monestir, els monjos són cistercencs. Ens van fer la visita cultural al seu monestir fra Lluís. Fins i tot ens va venir a veure el Pare Abat, Octavi Vilà. La visita va ser molt entretinguda perquè vam aprendre moltes coses interessants i hi havia tombes de reis, sales enormes, etc. També vam poder accedir a sales a les quals els turistes no poden entrar, com per exemple el menjador. Vam poder cantar la Salve del migdia allà a Poblet i va agradar molt a tothom.

Després de fer la visita cultural i de cantar, vam sortir a fora a dinar un entrepà perquè amb els monjos no hi podíem dinar a causa de la pandèmia. Havent dinat, com que hi havia un restaurant al costat, vam poder menjar tots un gelat. Més tard, vam tornar cap a l'autocar i vam anar cap a Sarral.

Quan vam arribar a Sarral, vam anar a fer la prova de so a la parròquia. Després el Damià Amorós ens va explicar la història de la parròquia i de Sarral i ens va ensenyar el carrer més estret de l'estat Espanyol. També ens va explicar que el campanar es va destruir en diverses ocasions, una d'elles en la Guerra dels Segadors, i que el campanar es va aixecar com si fos un coet cap a l'espai. I el més important: que quan dius que vas “al Sarral” és incorrecte perquè és “a Sarral”.

Després de la prova de so vam anar a sopar pa amb embotit i de postres plàtan. Llavors vam anar a la plaça de davant de la parròquia i allà ens van donar xocolata i pa de pessic. Seguidament vam anar a posar-nos la saia i el roquet, vam pentinar-nos i vam fer lectura per no cridar perquè estàvem una mica nerviosos. A dos quarts de nou del vespre va començar el concert, i quan es va acabar ens van donar un obsequi perquè celebraven el 50è aniversari de l'ermita de St. Cosme i St. Damià. Després, cap a dos quarts d’onze, vam acabar el concert, vam anar a canviar-nos i ens van donar una bossa de fruits secs.

El concert va ser maco i el dia molt entretingut, i els escolans vam estar contents de poder cantar en un concert, ja que aquest any n’hem pogut fer molt pocs per culpa de la Covid.

Fins aviat!

Enric, David, Quim i Miquel (redactors de 5è en pràctiques)

Joan Capdevila ha dit…
Moltes gràcies per la crònica! Efectivament aquest curs no heu pogut fer gaires concerts per culpa del COVID. Esteu vivint una situació atípica per l'Escolania però de ben segur que en podeu treure altres coses bones. Una llàstima que no puguem venir a veure us per culpa de la restriccions; ànims, que ja s'està acabant el curs. El curs que ve serà millor, segur! I els qui deixen l'Escolania molta sort en la nova etapa que començaran.